Around the world a renaissance is unfolding in education, driven by a combination of bold new ideas and increasing awareness of the necessity for societal change – and the radical idea that young people could be key leaders in these changes and education a key vehicle. The Center for Systems Awareness exists to advance this renaissance based on profound inter-connectedness as the integrating idea – that ‘self,’ ‘other,’ society and the larger natural world all arise as entwined systems of relationships – and that recovering our sense of connectedness and caring at each level can shape our future.
Pour en apprendre plus sur les systèmes compatissants, en français:
Sylvie Mazerolle, directrice de l’école du CSF des Sentiers-Alpins à Nelson, nous explique en quoi une approche pédagogique fondée sur la compassion contribue au bien-être des élèves. https://ici.radio-canada.ca/ohdio/premiere/emissions/panorama/episodes/755571/rattrapage-mardi-31-octobre-2023/2
Comment intégrer l’apprentissage socio-émotionnel et le bien-être dans l’ensemble d’une classe, d’une école ou d’un district scolaire? avec Sylvie Mazerolle [Réseau canadien des écoles ludiques] https://playjouer.ca/fr/apprentissage-socio-emotionnel/
Leadership de Systèmes Compatissants, EdCan
https://www.edcan.ca/articles/leadership-compatissant-de-systemes/?lang=fr